Huomioi nämä 5 tärkeää asiaa, kun teet ICT-hankintoja

Huomioi nämä 5 tärkeää asiaa, kun teet ICT-hankintoja

Kirjoitettu: 23.09.2019 / Blogi

Taktisista hankinnoista strategiseen kehittämiseen – alan ammattilaisten vinkkejä ICT-hankinnoista tai kilpailutuksista vastaaville!

ICT ei ole enää vain yksittäinen lisä tai hankinta muun liiketoiminnan rinnalla, vaan se lävistää koko busineksen ja siksi se on huomioitava osana koko strategiaa. 

Kertasatsausten sijaan ICT-hankintoja tehdessä kannattaa huomioida aina ratkaisuiden koko elinkaaren vaikutukset oman työyhteisön arkeen.

Miten satsauksia optimoimalla voitte sujuvoittaa oman työyhteisönne jäsenten päivittäistä työtä? Kuinka maksimoida palvelulaitteidenkin elinkaari niiden täydellä potentiaalilla?

Parhaimmillaan sopiva ratkaisu nitoo yhteen useita tarpeita ja automatisoi päivittäisiä rutiineja, jolloin työntekijöiden aikaa vapautuu muuhun työhön. Toisin sanoen, digitalisaatio voi oikealla tavalla rakennettuna olla myönteinen tekijä työnteon sujuvuuden, mielekkyyden ja siten myös työhyvinvoinnin kannalta. Samalla hyvällä elinkaarihallinnalla on mahdollista pidentää laitteiden käyttöikää, jolloin saatte enemmän irti satsauksistanne.

Hyvinvoivat ja työhönsä tyytyväiset työntekijät (työkalut, välineet ja käytänteet huomioiden) tietävät hyviä asiakaskokemuksia, mikä on koko yrityksen menestyksen pohja.

Huomioi nämä 5 tärkeää asiaa, kun teet ICT-hankintoja

Kokosimme käytännönläheisen oppaan muotoon viisi tärkeää asiaa, jotka kannattaa huomioida, kun teet ICT-hankintoja. Oppaasta löydät selkeät kysymykset ja suositukset, mitä sinun kannattaa missäkin vaiheessa ottaa huomioon. Kokoamamme asiat nousevat useimmiten esiin myös asiakkaillamme.

Opas sisältää vastaukset seuraaviin oleellisiin kysymyksiin:

1. Turvallisuus ja hallinta: 

  • Mikä on paras tapa laitteiden sekä ohjelmistojen hallintaan ja korkean tietoturvan varmistamiseen?
  • Onko kannattavinta tehdä vaiheet osissa vai yhtenä prosessina ammattilaisen toimesta?

2. Käyttöönotto

  • Mikä on näppärin tapa varmistaa sujuva käyttöönotto ja käyttö arjessa:
  1. hankinnoista vastaavan henkilönne
  2. IT-henkilönne
  3. loppukäyttäjien, eli työntekijöiden
  4. kokonaisbudjetin ja ajankäytön, kannalta?

3. Tuki ja huolto

  • Paljonko kuukausittaiset ICT-kulunne ovat?
  • Onko (palvelu)laitteiden elinkaari varmasti maksimoitu ja vaihtamiskynnys uuteen tarpeeksi korkea?

4. Sopivin rahoitusmalli

  • Mikä on järkevin tapa varmistaa laitteiden ja sisäisten järjestelmien turvallinen ja ympäristöystävällinen tyhjennys?
  • Miten varmistetaan, ettei kriittistä tietoa katoa työntekijän lähtiessä?

5. Kierrätys

  • Kertaostos, osamaksu vai leasing?
  • Laitteet, ohjelmistot, hallinta ja tietoturva – erikseen, vai yhdellä ja samalla ratkaisulla?
  • Kuinka paljon tehdään itse vs. kuinka paljon näitä palveluita sisällytetään suoraan samaan hankintaan?

 

Nappaa opas käyttöösi täyttämällä alla oleva lomake, niin saat PDF-muotoisen selkeän oppaan suoraan sähköpostiisi:




 

Voit myös tutustua palveluihimme:

Puhelimet ja IT-laitteet Yrityksille

ICT-Palvelut Yrityksille

Viestintä- ja ohjelmistoratkaisut Yrityksille

 

Jaa tämä artikkeli

Kategoria

Blogi

Tilaa Midaren uutiskirje

Kuukausittainen koonti alan tuoreimmista uutisista, maksuttomista tapahtumistamme sekä kampanjoista ja tarjouksista. Uutiskirjeen tilaamisen voi peruuttaa koska vain.

Sähköpostiosoite: