Jyväskylän Nuoriso- ja Palveluasunnot aloitti yhteistyön Midaren kanssa vuonna 2015 tietoteknisten ongelmien alkaessa häiritä työntekoa. JNP:n palvelupäällikkö Mari Venäläinen kuvailee Midaren toimintaa asiakaslähtöiseksi ja ihmisläheiseksi. Midaren tarjoamat järjestelmät helpottavat työntekoa ja ovat kustannustehokkaita.
Jyväskylän Nuoriso- ja Palveluasunnoilla on noin 950 asuntoa. Työntekijöitä yrityksellä on 11. Palvelupäällikkö Mari Venäläinen toimii esimiehenä asuntotoimiston ja kunnossapidon ihmisille.
“Meillä oli ollut aika paljon ongelmia palvelimen kanssa. Se kaatui usein ja huoltotoimenpiteet maksoivat todella paljon. Olimme asian kanssa aika yksin, sillä kukaan meistä ei osannut hallinnoida sitä järjestelmää. Silloin tilasimme Majalan Mikalta tilannekartoituksen. Mika on persoonana sellainen ettei hän myy väkisin mitään. Meille annettiin tilaa miettiä asioita ja tehdä päätöksiä rauhassa.“
JNP kilpailututti IT-alan yrityksiä, useiden tarjousten joukosta loppusuoralle valikoitui kaksi yritystä. En pystynyt itse sanomaan, kumpi yrityksistä valitaan. Annoin siinä vaiheessa pallon henkilökunnalle. Tein kyselyn, jossa he saivat äänestää näiden kahden välillä. Äänestykseen osallistui yhdeksän työntekijää, joista kaksi vastasi “en osaa sanoa” ja seitsemän valitsi Midaren.
Midaren asiantuntija haastatteli työntekijät, joista kukin sai sanoa mikä nykyisessä toimintamallissa toimii ja mitä pitäisi muuttaa. Siirtyminen uusien palveluiden käyttöön tehtiin helpoksi toteuttamalla muutos työajan ulkopuolella.
Midaren Tukitiimi kävi noutamassa asiakkaan vanhat palvelimet ennalta sovittuna lauantaiaamuna ja käyttäjien tiedostot siirrettiin Google Drive -palveluun saman viikonlopun aikana. Käyttäjien saapuessa maanantaina töihin oli heillä kaikilla käyttövalmis Google-tili, johon vanhat sähköpostit oli siirretty ja josta pystyi käyttämään yhteisiä tiedostoja. Midaren kouluttaja perehdytti henkilökunnan uuden palvelun käyttöön ja vanhoja palvelimia säilytettiin Midaren hallussa kunnes henkilökunta saattoi varmistua kaiken tiedon siirtyneen.
“Haluamme IT-tukea, jossa yritys osaa kääntää IT-kielen meille ymmärrettäväksi. Midaren kaikkien työntekijöiden kanssa pystyy toimimaan ja kaikilta pystyy kysymään. Nämä pojat ovat ihan loistavia!“
Otimme jo aiemmin käyttöön Kiho-työajanseurannan ja tämän projektin myötä Googlen sähköpostin, Driven sekä kalenterin. Palveluiden toimivuuden huomaa siitä, että jopa minä vannoutuneena kalenterin käyttäjänä siirryin käyttämään sähköistä kalenteria. Paperikalenteristani huomaa, milloin merkinnät loppuvat, Mari nauraa ja esittelee kalenterinsa tyhjiä sivuja.
“Midare on aina tarjonnut meille vaihtoehtoja, joista olemme päässeet valitsemaan parhaimman. Hankinnat ovat menneet meidän tarpeen mukaan eikä minulla ole sellainen olo, että meille olisi myyty mitään mitä emme oikeasti tarvitse.“
Midarelta hankitut järjestelmät ovat helpottaneet JNP:n henkilökunnan työntekoa. Mari kuvailee Midaren toimintaa ihmisläheiseksi ja asiakaslähtöiseksi. Kysymyksiin vastataan nopeasti eikä tyhmiä kysymyksiä ole olemassa.
“Työaika säästyy, asiat tulevat nopeammin hoidettua eikä päällekkäisyyksiä ilmene. Saamme myös suoria kustannussäästöjä, joten paketti on aika hyvä. Voin suositella yritystä ja olen jo suositellutkin. Meille on tärkeää, että tuki on vahvaa ja apua saa heti. Midarella on oikeat ihmiset oikeassa työssä.“