“Midare pystyy toimimaan asiantuntevasti ja luotettavasti”

palvelupäällikkö Veli-Pekka Leppänen, Medi-IT Oy

“Midare pystyy toimimaan asiantuntevasti ja luotettavasti”

palvelupäällikkö Veli-Pekka Leppänen, Medi-IT Oy

Asiakastarina –

Keski-Suomen sairaanhoitopiiri

Keski-Suomen sairaanhoitopiirillä on käytössään 1500 matkapuhelinta, joiden elinkaaripalvelut Midare hoitaa. Sairaanhoitopiirissä palvelua pidetään joustavana, ammattitaitoisena ja resursseja säästävänä.

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin ICT-palveluja tuottavan Medi-IT Oy:n palvelupäällikkö Veli-Pekka Leppäsen vastuualueena on viestintäratkaisujen kehittäminen maakunnallisessa terveydenhuollossa. Vastuualueeseen kuuluvat kommunikaatioratkaisut muun muassa puhelinjärjestelmien, ajanvarauksen ContactCenter-ratkaisuiden sekä videoneuvottelujärjestelmien osalta.

Olemme yhdessä Midaren kanssa kehittäneet palvelua niin että se sopisi parhaiten kriittiseen terveydenhuollon maailmaan. Vuosien yhteistyö on hionut toimintamallit erittäin hyvin toimiviksi.

Midare tarjoaa sairaanhoitopiirille matkapuhelinpäätelaitteet ja -varusteet sekä etähallinta- ja tietoturvapalvelut.

Midare toimittaa meille matkapuhelinten lisäksi sankaluureja ContactCenter- ja videoneuvottelupalvelua varten. Laitekanta on meille vakioitu ja meille tulee toimituksia käytännössä joka päivä. Näin meidän ei itse tarvitse huolehtia varastoinnista tai logistiikasta. Se helpottaa arjen toimintaa huomattavasti

Laitteet ovat aina ajan tasalla

Midare hoitaa laitetoimitukset ja -huollot kaikkiin sairaanhoitopiirin yksiköihin ja seututerveyskeskuksen toimipisteisiin.

Mobiililaitteet hankitaan elinkaarimallilla, joka pitää sisällään laitehankinta-, ylläpito- ja tietoturvapalvelut. Midare huolehtii laiterekisteristä, toimituksista ja laitteiden uusimisesta, kun ne tulevat elinkaarensa päähän. Tietoturvan kannalta on erittäin tärkeää, että Midare voi sulkea tai tyhjentää matkapuhelinten etähallinnan avulla esimerkiksi katoamistapauksissa.

Sairaanhoitopiirin käytössä olevien älypuhelimen elinkaari on 24 kuukautta.

Se on käytännössä lähes kaikkien puhelimien takuuaika, joten voimme aina takuuhuoltaa laitteitamme. Elinkaarimallin ansiosta laitekantamme pysyy koko ajan tuoreena eikä uusimpien ohjelmien ja sovellusten käytössä esiinny yhteensopivuusongelmia

Ennen kaikkea Midaren palvelut säästävät sairaanhoitopiirin resursseja.

Olisi iso työpanos, jos yrittäisimme itse ylläpitää vastaavaa tietotaitoa ja hoitaa toimitukset, päivitykset ja Help Desk -palvelut. Meillä on käytössämme noin 1500 puhelinta, joten vuositasolla vaihtuu satoja päätelaitteita.

Äärimmäisen helppoa, joustavaa ja ammattitaitoista

Veli-Pekka kuvailee Midaren kanssa tehtävää yhteistyötä äärimmäisen helpoksi, joustavaksi ja ammattitaitoiseksi.

Yhteenkään pyyntöön en ole saanut kieltävää vastausta, toimiva ratkaisu on aina löydetty yhteistyössä. Midare pystyy tuottamaan hyvin palvelunsa ja joustavuus tulee juuri siitä, että pieni laiva kääntyy nopeasti.

Midaren palvelut lisäävät sairaanhoitopiirin matkaviestinnän luotettavuutta. Vara- ja vaihtolaitepalvelullaan Midare huolehtii, että piirin jokaisessa toimipisteessä on aina toimiva varapuhelin käytössä sitä tarvitsevalle. Sairaalamaailmassa tietoturva on erityisen tärkeää, joten Midare huolehtii puhelinten tietoturvallisesta tyhjennyksestä elinkaaren lopussa.

Kaikki laitteet toimitetaan meille esiasennettuina. Käyttäjä asentaa vain sim-kortin ja tarvittavat salasanat. Yksittäinen käyttäjä saa pulmiin avun Midaren Help Deskistä.
Midare pystyy toimimaan asiantuntevasti ja luotettavasti, olipa palvelun vastaanottava taho minkäkokoinen tahansa. Me olemme hyvä esimerkki siitä. Kaikki hoituu heidän kauttaan.
Voisimmeko auttaa myös teitä?